2019年8月7日 星期三

摸索緊羊國教育

我自己其實嚟咗羊國唔係好耐,只係得幾個月時間。好好彩我嚟到呢度三個月內就搵到地方住搵到份工做,之後就接埋老婆同個仔過嚟。有細路過到嚟,就要諗多樣嘢,就係教育。頭盔:以下內容只係我初步了解羊國教育下所知既嘢,有可能不完全準確,如有錯漏歡迎指出及討論。
羊國既中小學都一樣係有分公立(資助)同私校,作為羊國居民只要你拎住 resident class 既 visa 就可以入資助學校免費讀書。至於啱啱拎住 JSV 嚟到的話,正如之前成日講,乜都要食自己,免費教育都唔會有,而且要讀書的話亦都要申請 student visa。Temporary work visa 既 dependent children 如果冇申請 student visa,只可以喺度以本地學生身份讀兩個星期,或者以國際生既身份讀三個月。所謂國際生,當然係要俾 international student 既學費,條數都幾金既。至於 JSV 計唔計入 temporary work visa,呢方面如果你需要既可能要親自 email  INZ 問清楚。

小朋友喺羊國讀書,大學之前都一樣係分小學中學。而呢度係叫 Year 幾既。小朋友五歲開始可以入讀 Primary Year 1,即係小一,一年升一級去到 Year 6 之後,即係 Year 7 就叫做 Intermediate。Intermediate 只讀兩年,Year 9 就正式叫中學 Secondary 直至 Year 13,即係 18 歲咁上下。喺羊國,有啲學校可能只提供 Primary,有啲就可能係 Primary 加 Intermediate,有啲就甚致係一條龍由 Primary 去到 Secondary。

之前講搵屋既文章都有提過校網。所謂校網就係講你住既地方 In zone 有邊間學校。羊國學校係有分 zone school 同 non-zone。對於 zone school 嚟講,如果你住既地方係 in zone 的話,學校係一定會收你。冇錯,住址決定一切,唔駛好似香港咁玩大抽獎呢啲咁唔人道既嘢。所以點解好既校網屋租會貴一截。至於 non-zone,就即係佢可以自行按排收嚟自唔同區域既學生。Non-zone 唔一定係 private school,佢地一樣可以係 state,即係受政府資助,唔會向 local student 收取學費。呢方面就要搞清楚唔好混淆。

暫時講到呢度,下篇再講多少少關於搵學校既事。

移居羊國,你預備好未?

近期香港局勢動盪,好似觸發咗一輸恐慌性移民潮,大量仍身處香港朋友都有問我關於移民羊國既事。呢個 blog 一直以來講關於移民羊國既嘢,主要都係圍繞住技術討論,但其實講移民,最重要既係 mental 上既問題,即係你同你既家人 ready 未?