2019年10月17日 星期四

移居羊國,你預備好未?



近期香港局勢動盪,好似觸發咗一輸恐慌性移民潮,大量仍身處香港朋友都有問我關於移民羊國既事。呢個 blog 一直以來講關於移民羊國既嘢,主要都係圍繞住技術討論,但其實講移民,最重要既係 mental 上既問題,即係你同你既家人 ready 未?

要由一個土生土長既地方移居到另一個地方,本身都算係一件大事。如果係講台灣或者馬來西亞等地方都還好,起碼叫文化及語言較為貼近,氣候環境等亦唔需要特別適應,有乜事要返香港都係搭幾個鐘頭飛機。但嚟到羊國,就唔係咁簡單。離開香港,一走就走到去南半球,十一個鐘頭飛機既距離,氣候變化比香港「豐富」得多。文化,語言又完全係另一個國度。呢啲都係好貼身,需要考慮,同埋唔係想像中咁容易既事嚟。

可能我地長期生活喺香港受既壓迫太大,所以往往諗到移居外國係一件非常美好既事。我哋去旅行到外地,當然會覺得外國地方大,生活舒適優閒,同香港真係天堂同地獄既分別。但旅行同生活係截然不同既事,旅行係洗錢,生活係搵錢。喺每個地方生活都有唔同既困難要面對。以我而家喺羊國為例,羊國最大問題係人工低稅率高洗費勁,所以一定要改變自己既生活模式去適應呢度既生活。喺香港你可以年年買新 iPhone,每個月最少去一次 fine dinning,今個月就 Felix 下個月就 Gaddis,但嚟到呢度就買條菜都要格價,聽 Spotify 都驚爆 data。你預備好自己去接受全新既生活模式未?

除咗自己,你既屋企人又預備好未?好多朋友決定走同唔走,主要既位都係關於屋企人。有人決定要留低照顧年老長老,有人就可能老婆唔願郁。家家有本難諗的經,人人屋企狀況都唔同,條路亦都會唔同,亦冇話邊條路一定會好過另一條路,唔通留喺香港就一定死?但香港仲有七百幾萬人喎。要做呢個咁重大既決定之前,同家人溝通好係最重要既事。移民本身已經好多嘢要煩好多嘢要搞,如果期間你仲要處理家事,只會為自己增加更多壓力,更容易做錯決定,心理上亦都好難負擔。

我決定過嚟羊國前,已經同家人及長老有共識,自己一個先嚟呢度搵工搵屋。雖然一切已經有晒計劃,但一落機隻腳踏上地面果一刻,我已經覺得有啲惘然,果一刻既感覺印象好深,拋開晒香港已有既一切,靠既只有自己同幾個朋友,喺一個陌生環境建立返自己想要既嘢。頭兩個月搵工,除咗有簽証既壓力之外,亦要面對完全不同既求職方法。就算唔講搵錢講洗錢,由搵屋租到買傢俬電器一腳踢,自己一個人砌起晒全屋既枱櫈櫃,天光砌到天黑仲要出去買餸煮飯,頭幾個月自己一個人既生活的確唔易過,靠既都係遠方家人既支持。嚟得,就要有心理準備去克服一堆問題,你同你既家人又預備好未?

移居羊國,你預備好未?

近期香港局勢動盪,好似觸發咗一輸恐慌性移民潮,大量仍身處香港朋友都有問我關於移民羊國既事。呢個 blog 一直以來講關於移民羊國既嘢,主要都係圍繞住技術討論,但其實講移民,最重要既係 mental 上既問題,即係你同你既家人 ready 未?