2019年8月2日 星期五

簡單講羊國醫療福利

喺香港既時候,成日聽話外國醫療福利好好,包乜包物。羊國都算係一個重稅既國家,我自己本身都對呢度既醫療福利係有啲期望,但實際又係咪咁呢?唔好意思,我都話唔到俾你知,touch-wood 我嚟咗呢度未曾有需要「享用」過呢度既醫療福利。以下分享都只係我自己搜集返嚟既資料,未曾親身體驗。
第一樣大家要知既事,係大家當初拎住 JSV 入嚟既時候係冇任何福利可言。呢段期間如果你有乜頭暈身㷫就要閣下自理。所以當搵到工入紙申請及成功批出 Resident Visa 後,第一件事就係去附近診所做 enrollment。喺羊國每一個居民都會有一個連繫既家庭醫生,亦即係 GP。而每一個醫生,佢可以收既病人數目係受到法例限制,所以我哋就要做 enrollment ,mark 定自己認為好既醫生。做咗 enrollment 後每次去睇呢位醫生,政府都係有補助。至於實際最後收錢會係幾多,就視不同醫生而定,一般都係講緊 NZD40-50。

至於 GP 以外,例如需要住院等,呢度都有分係政府定私人。如果係政府的話係完全唔駛錢架。去到呢度,就引發咗我諗一個問題。如果呢度既醫療住院係唔駛錢,咁點解仲有醫療保險呢樣嘢呢?既然有免費政府醫院,點解仲要買保險搵私人?就呢個問題我有問過唔同人,得出既答案都非常接近,政府同私人醫院,主要分別就只有輪候時間。雖然理論上都係同香港一樣視乎你既病情而決定要排幾耐,但絕對唔會好似香港咁心臟病都要等五到十年先有得醫。至於其他嘢,原來所謂政府定私家,都係同一間醫院,同一堆醫生,十二人大房同訓走廊呢啲事係唔會發生。

另一樣喺羊國比較出名既醫療福利就係 ACC,所謂 ACC 全寫係 Accident Compensation Corporation,其實係一個局嚟,但講 ACC 意思就係指呢度既意外保障。呢項保障係完全唔分你係乜人,即使你係遊客,只要喺羊國境內發生意外,ACC 就會擔保你既醫療,復康等費用,以至病假返唔到工既損失。但有條件就係你不能追究有關意外既責任。不過係咪真係咁堅,都係果句,我有幸未能享用。

既然喺羊國有周全既醫療保障,其他洗費又咁高,我都係時候考慮 cut 咗一直喺香港供緊既醫療住院保險。用唔著就無謂繼續洗錢供。

移居羊國,你預備好未?

近期香港局勢動盪,好似觸發咗一輸恐慌性移民潮,大量仍身處香港朋友都有問我關於移民羊國既事。呢個 blog 一直以來講關於移民羊國既嘢,主要都係圍繞住技術討論,但其實講移民,最重要既係 mental 上既問題,即係你同你既家人 ready 未?