2019年7月5日 星期五

港人出走羊國攻略(六)

有關 ITA 呢一步都已經講到七七八八,今回我哋再講埋最後兩個想講既部份 — 健康證明同有關 Partnership 既證明。

健康證明亦係一項非常簡單既嘢,同樣都係花大概半日時間現身俾錢就OK。不過要留意做健康檢查唔係話你去邊做都得,喺你既 ITA 資料入面佢已經有提供羊國政府喺香港認可做身體檢查既醫務所。去醫務所 book 期時佢會問你做邊隻身體檢查,佢係有幾種唔同既身體檢查,用幾個唔同既 code 代表,要做邊款就要睇返 INZ 既資料喇。


同 Police Certificate 一樣,份 report 理論上係唔會經你手而直接去咗羊國果邊既。不過如果你既檢查有啲小問題,數字唔靚等等,醫務所都會叫去翻驗部份項目,都係果句,洗錢啫。

ITA 最後想講既一樣嘢就係 Partnership 證明。當你既申請係有包括埋你既 partner 時你就要做呢一步。呢部份其實冇好硬性規定你要點做。你會喺 ITA 資料度搵到一張清單例出可以用嚟證明你哋 partnership 既證據,清單上面有十幾項,你唔需要交足咁多樣,只需要提交當中三樣就夠。不過記住,政策可以成日變,大家要自行留意返究竟你要交幾多樣。就咁結婚證書呢啲係唔夠做既,因為全世界都知香港鄰近地區好興一樣叫假結婚既嘢。所以你要額外提供清單上提及既證明喇,例如一齊買樓既按揭證明,租樓既可以提用聯名租約,聯名戶口證明,一齊生活既證據等等。

對某啲人嚟講,可能本身係油王間屋係冇按揭,租屋又冇聯名,又冇聯名銀行戶口等等,咁又唔係冇方法既。其實 INZ 目的都係想證明你地係真係一齊生活,你諗得出既證明又合理既其實都可以嘗試拎嚟用。當年我都提供唔到佢清單上可以用既證明,於是我就提供咗我地結婚證書,結婚相,一齊旅行既登機証,旅行合照,家庭照,一齊出席一大班朋友聚會既合照,一齊參加過既活動既門票,一齊供保險既紀錄,雖然冇聯名戶口,但我哋提交咗我地銀行戶口恒常既過數紀錄證明共同承擔家庭開支。必要時甚致可以搵朋友幫你寫信證明你哋既關係,不過呢招我冇用。另外,由於我放咗咁多清單以外既證明俾佢,怕佢唔識理解,所以我另外再寫左幾頁紙既信,附以列表說明點樣解讀我所提供既證明,堆證明就以 appendix 形式夾埋喺封信度。最後結果係非常順利,由始至終都冇質疑過我哋既 partnership status。

另外,其實 INZ 有提供 online enquiry,你可以就住自己情況嚟問吓可以提供啲咩。當然呢D general enquiry 一定會戴晒頭盔,唔好嘗試打爛砂盤問到篤迫人白紙黑字承諾你可以接受啲乜,因為決定得唔得既係你既 Case Officer,唔係呢啲 general enquiry 既 staff,而喺 ITA 呢一步暫時係未有 Case Officer 跟你個 case 架。

有關 ITA 上要注意既事就寫到呢度。記住 ITA 係要將所有文件 hard copy 寄去羊國,又係果句,唔好慳一百幾十,用有 tracking 既速遞就最穩陣。仲有,嚟到呢步就要俾申請費架喇,記得限期前過數,佢哋一定要收到錢先會開始做嘢!

移居羊國,你預備好未?

近期香港局勢動盪,好似觸發咗一輸恐慌性移民潮,大量仍身處香港朋友都有問我關於移民羊國既事。呢個 blog 一直以來講關於移民羊國既嘢,主要都係圍繞住技術討論,但其實講移民,最重要既係 mental 上既問題,即係你同你既家人 ready 未?