2019年6月30日 星期日

港人出走羊國攻略(一)



本專頁第一篇文章,第一件最重要既事就係戴返個頭盔先。本文章內容純粹作者個人意見,並不構成任何移民建議,作者亦非任何形式之移民顧問。

近幾年香港民間話題,除咗買樓,相信就係移民。以前既我,可能同好多人既諗法一樣,作為香港既一個普通打工仔,移民好似係一件遙不可及既事。平時搵份比上不足比下有餘既人工,供樓或租樓都佔咗開支一大部份,仲邊有閒錢搞呢啲嘢。但隨住身邊既朋友走吓一個走吓又一個,我就開似認真研究吓呢個課題。花咗一輪時間,睇吓唔同熱門移民國家既資料。其中發現,原來

移民羊國,其實唔難。

羊國技術移民要求


近年好多國家,例如楓業國,袋鼠國都暗啞底將移民門檻提高。雖然羊國既移民政策都係改完又改,但到目前為止,羊國既移民要求仍然相對貼地。當然,本身作為一個普通香港打工仔,並非油王,講既都係靠技術移民。而喺羊國,申請技術移民,係要申請Skilled Migrant Category Resident Visa (SMC)。冇錯,同好多其他國家一樣,所謂移民,其實係講緊申請一個居民簽証。至於入藉,Citizenship 呢啲嘢係後話。

羊國既技術移民,係採用計分制。我係 2018 年年頭申請,當時既要求係要有 160 分以上先接受申請。接受申請唔係代表你一定成功,因為申請只係第一步。成個計分系統,主要係睇幾樣範疇。首先第一件事,如果你年齡係 55 歲以上,咁你可以出返去先。第二,話明係技術移民,人哋國家係睇中你既技術先至肯放你入嚟,所以你要肯定你有佢哋要求既技術,簡單講就係你既職業。至於人哋需要咩職業,就麻煩各位看倌自行去羊國移民局網頁搵喇。我成日都講,如果連自行 google 呢D咁公開既訊息都懶或者覺得有困難,係好難喺一個新環境重新適應同生活,就當係迎接新挑戰前既小考驗啦。年齡及職業以外,就係你既學歷,英語水平,身體狀況,犯罪紀錄等等,其實都係啲大路嘢。

上面提到既幾項影響你分數既因素,其中以年齡,職業同學歷至為關鍵。分為唔同既年齡層,職業年資,同學歷都會影響你既分數。例如如果你人到40先嚟申請,就會比你39歲時申請少10分!年齡絕對係一項冇得抆既因素。職業年資就越長年資越高分,10 年就爆錶拎到50分。而當中如果有6年以上工作經驗係屬於羊國既 absolute skill shortage area,就會有多15分,2-5年就有10分。至於學歷,Postgrad 同 Undergrad 係有20分既差距。總括而言,要進入現時技術移民羊國既門檻,你係要39歲或之前申請,10 年工作經驗,當中2年以上係屬於 absolute skill shortage,並且係 postgrad 畢業,咁就應該夠做。

咁如果乎合唔到以上所有條件,係咪可以收工呢?咁又未必既,因為仲有一項係關乎你 partner,即係伴侶(唔一定要有婚姻關係)。如果你自己本身係 undergrad 畢業,但你 partner 係 postgrad 的話,呢度都有20分執架。詳情最好就係自行去羊國移民局網頁睇吓,佢哋已經有一個計分程式幫你計分,只係答幾條問題 click 幾吓就知自己夠唔夠分。俾埋個 keyword 你: INZ SMC EOI

如果你想移民羊國,又計過你係夠分,首先就恭喜你先。下一步要點做,就留待下回分解。

移居羊國,你預備好未?

近期香港局勢動盪,好似觸發咗一輸恐慌性移民潮,大量仍身處香港朋友都有問我關於移民羊國既事。呢個 blog 一直以來講關於移民羊國既嘢,主要都係圍繞住技術討論,但其實講移民,最重要既係 mental 上既問題,即係你同你既家人 ready 未?